Lumea e a mea: despre marketing si predictia pentru lansare
Lumea e a mea are, de unde stau eu asezat, cea mai vizibila si puternica campanie de promovare a unui film romanesc de anul asta. Producatorul filmului este Tudor Giurgiu, cel care a regizat si produs Despre oameni si melci - un film romanesc la care am simtit iarasi o campanie multifatetata de promovare.
Anul asta am simtit cumva si Aferim-ul, am si postat aici despre cum l-am perceput, dar pentru Lumea e a mea lucrurile sunt evident la alt nivel.
Eu am numarat asa: o melodie mai veche a lui Ruby careia i-a fost facut un videoclip cu secvente din film. Melodia e impinsa peste tot, Ruby apare peste tot, deci Lumea e a mea apare peste tot. O campanie impinsa via Bogdan si Shurubel de la radio 21 despre cum a fost prima data. O alta campanie despre viata din liceu. Pagina de facebook e hiperactiva si gandita din perspectiva protagonistei filmului - rezulta un plus de intimitate. Produsul e endorsat din diverse directii - mie mi-a sarit in ochi Florin Chilian. Si Nicole Cherry vine pentru lansare si blah-blah... Pe sticla l-am vazut pe regizor la un Observator 16. Sunt sigur ca n-a fost singura.
Cat de eficient? In marea majoritate foarte - toate tag-urile si hashtag-urile si whateve' tag-urile, toata constructia de vedete si toata agitatia online e perfect in acord cu publicul pe care filmul il tinteste. Aparitiile la tv nu strica, dar nu acolo e cheia. Si pe alocuri nu prea... Mult timp filmul s-a promovat, e drept ca la un nivel redus, drept un indie cu aer de festival, eu am simtit switch-ul la momentul noului afis despre care am si scris aici. E un push de marketing puternic, dar parca venit doar pe ultimii 50 de metri. In plus parte din executii - vezi mesajul lui Nicole Cherry - lasa de dorit din punct de vedere calitativ.
Sigur ca dupa primul weekend - Lumea e a mea debuteaza din 23 octombrie - va intra in actiune word of mouth-ul si nimic din promovare nu va mai conta daca filmul nu livreaza la nivelul asteptarilor create.
N-am mai facut predictii de box office de nu stiu cat timp, m-am limitat sa punctez cateva cifre ici colo de la predictia lui 2015 incoace, dar e cumva al naibii de interesant acest moment si nu pot sta deoparte. Asa ca sa analizam:
Competitia in acest weekend:
Lansari:
Plus Legend la saptamana 2, The Walk la saptamana 3 si The Martian la saptamana 4.
Repere debuturi filme romanesti:
#Selfie anul trecut la 12.648 spectatori
Aferim anul asta la 20.039 spectatori
De ce eu? anul asta la 16.613 spectatori
Imi imaginez ca Lumea e mea o sa raporteze la debut o cifra care va include numarul de spectatori de la TIFF, banuiesc ca au fost 3 proiectii facute cu casa plina in cadrul ZFR. Plus spectatori adunati (nu si platitori) in vizionari de gala.
Predictia pentru lansarile din weekend:
The Last Witch Hunter 32k spectatori
Burnt 18k spectatori
Lumea e a mea 16k spectatori
Anul asta am simtit cumva si Aferim-ul, am si postat aici despre cum l-am perceput, dar pentru Lumea e a mea lucrurile sunt evident la alt nivel.
Eu am numarat asa: o melodie mai veche a lui Ruby careia i-a fost facut un videoclip cu secvente din film. Melodia e impinsa peste tot, Ruby apare peste tot, deci Lumea e a mea apare peste tot. O campanie impinsa via Bogdan si Shurubel de la radio 21 despre cum a fost prima data. O alta campanie despre viata din liceu. Pagina de facebook e hiperactiva si gandita din perspectiva protagonistei filmului - rezulta un plus de intimitate. Produsul e endorsat din diverse directii - mie mi-a sarit in ochi Florin Chilian. Si Nicole Cherry vine pentru lansare si blah-blah... Pe sticla l-am vazut pe regizor la un Observator 16. Sunt sigur ca n-a fost singura.
Cat de eficient? In marea majoritate foarte - toate tag-urile si hashtag-urile si whateve' tag-urile, toata constructia de vedete si toata agitatia online e perfect in acord cu publicul pe care filmul il tinteste. Aparitiile la tv nu strica, dar nu acolo e cheia. Si pe alocuri nu prea... Mult timp filmul s-a promovat, e drept ca la un nivel redus, drept un indie cu aer de festival, eu am simtit switch-ul la momentul noului afis despre care am si scris aici. E un push de marketing puternic, dar parca venit doar pe ultimii 50 de metri. In plus parte din executii - vezi mesajul lui Nicole Cherry - lasa de dorit din punct de vedere calitativ.
Sigur ca dupa primul weekend - Lumea e a mea debuteaza din 23 octombrie - va intra in actiune word of mouth-ul si nimic din promovare nu va mai conta daca filmul nu livreaza la nivelul asteptarilor create.
N-am mai facut predictii de box office de nu stiu cat timp, m-am limitat sa punctez cateva cifre ici colo de la predictia lui 2015 incoace, dar e cumva al naibii de interesant acest moment si nu pot sta deoparte. Asa ca sa analizam:
Competitia in acest weekend:
Lansari:
- The Last Witch Hunter - un soi de Constantine cu Vin Diesel in care partea religioasa devine fantasy. Targeteaza public tanar, usor masculin.
- Burnt - in care Bradley Cooper bucatareste, nici ca mai conteaza altceva. .. Targeteaza public matur, predominant feminin.
- un film indian tradus cu Puterea Credintei si un european tradus cu Nunta in Toscana. Nu vor conta in ecuatie.
Plus Legend la saptamana 2, The Walk la saptamana 3 si The Martian la saptamana 4.
Repere debuturi filme romanesti:
#Selfie anul trecut la 12.648 spectatori
Aferim anul asta la 20.039 spectatori
De ce eu? anul asta la 16.613 spectatori
Imi imaginez ca Lumea e mea o sa raporteze la debut o cifra care va include numarul de spectatori de la TIFF, banuiesc ca au fost 3 proiectii facute cu casa plina in cadrul ZFR. Plus spectatori adunati (nu si platitori) in vizionari de gala.
Predictia pentru lansarile din weekend:
The Last Witch Hunter 32k spectatori
Burnt 18k spectatori
Lumea e a mea 16k spectatori
Comments