The Great Gatsby / Marele Gatsby
Nu-i deloc great, ba chiar cam ungreat dupa gustul si mintea mea. Si Baz Luhrmann poate fi declarat lejer vinovat. Ca ceva era in neregula cu ecranizarea a fost clar de la momentul la care ea n-a (mai) fost lansata in perioada pre-Oscar, ci conservata pentru a ajunge la Cannes intr-o proiectie speciala cat sa faca un pic de buzz.
Acum ca am vazut Great Gatsby-ul pot sa si zic ce e in neregula cu el: supraliciteaza totul, de sus pana jos, si nu are suflet. Ar fi putut fi un nou Titanic - un film despre dragoste si "complicatiile ei" la care publicul sa lacrimeze abundent, ba chiar exista in el un cadru cu Leo si Mulligan de sorginte titanica - dar esecul e usturator. Bani multi, actori cu staif, desfasurare de forte, efecte, blah-blah si... Si nimic.
Lista nemultumirilor e lunga: Luhrmann exagereaza vizual pana cand isi duce filmul in kitsch. Auditiv e la fel de ingrosat, desi aici, recunosc, am auzit si niste plusuri. Voice over-ul vrea sa se ocupe 100% de constructia personajelor si de vreo 50% din poveste. E ca si cum actorii n-ar putea sa joace, iar publicul ar avea dificultati de intelegere. Filmarile sunt facute parca de un suferind de ADHD, efectele 3D cu litere sunt complet nefericite, iar petrecerile gandite de Luhrmann sunt atat de dese si prelungite incat nu prea mai e timp de poveste. Atmosfera nascuta dintr-o imaginatie irezistibila nu e folosita sau folositoare. Cadrul cu panoul outdoor in care se face reclama la un oculist e atat de in your face si atat de des folosit incat filmul e descarcat pana si de acest simbol. Fix la final, in loc sa laseze imaginile sa vorbeasca de la sine - asta e cinematografia, nu? - Luhrmann mai toarna un pic de voice over.
Cast-ul de la A la Z e modest si nu e neaparat vina lui, pur si simplu n-are pe ce sa joace. Dupa doua ore si un sfert ies din sala cu gandul la Trei saptamani in Himalaya, cartea aia misto care ma asteapta acasa. Semn ca The Great Gatsby a ratat. 1 si jumatate din 5, slab in my book.
Acum ca am vazut Great Gatsby-ul pot sa si zic ce e in neregula cu el: supraliciteaza totul, de sus pana jos, si nu are suflet. Ar fi putut fi un nou Titanic - un film despre dragoste si "complicatiile ei" la care publicul sa lacrimeze abundent, ba chiar exista in el un cadru cu Leo si Mulligan de sorginte titanica - dar esecul e usturator. Bani multi, actori cu staif, desfasurare de forte, efecte, blah-blah si... Si nimic.
Lista nemultumirilor e lunga: Luhrmann exagereaza vizual pana cand isi duce filmul in kitsch. Auditiv e la fel de ingrosat, desi aici, recunosc, am auzit si niste plusuri. Voice over-ul vrea sa se ocupe 100% de constructia personajelor si de vreo 50% din poveste. E ca si cum actorii n-ar putea sa joace, iar publicul ar avea dificultati de intelegere. Filmarile sunt facute parca de un suferind de ADHD, efectele 3D cu litere sunt complet nefericite, iar petrecerile gandite de Luhrmann sunt atat de dese si prelungite incat nu prea mai e timp de poveste. Atmosfera nascuta dintr-o imaginatie irezistibila nu e folosita sau folositoare. Cadrul cu panoul outdoor in care se face reclama la un oculist e atat de in your face si atat de des folosit incat filmul e descarcat pana si de acest simbol. Fix la final, in loc sa laseze imaginile sa vorbeasca de la sine - asta e cinematografia, nu? - Luhrmann mai toarna un pic de voice over.
Cast-ul de la A la Z e modest si nu e neaparat vina lui, pur si simplu n-are pe ce sa joace. Dupa doua ore si un sfert ies din sala cu gandul la Trei saptamani in Himalaya, cartea aia misto care ma asteapta acasa. Semn ca The Great Gatsby a ratat. 1 si jumatate din 5, slab in my book.
Comments