Antikorper / Antibodies
Pare-mi-se ca in Train de vie unul dintre personaje spunea ceva de genul "umorul evreiesc e exact ca cel german, doar ca e bun". Parafrazand as zice ca filmele germane sunt si ele bune, doar atunci cand le fac emigrantii turci. Ha-ha. O rautate semi-gratuita evidenta. Mai apar din cand in cand un Lola rennt, un Das Leben der Anderen sau un Goodbye, Lenin! Pe Haneke nascut in Bavaria, dar crescut si inregimentat artistic la Viena, nu-l pun la socoteala. Ideea e, ca sa nu o mai lungesc aiurea, ca am o reticenta solida vizavi de cinematografia germana. O fi si limba de vina. Spaniola si italiana, hai si franceza, susura mai lin. Asiaticii fac poezie pe pelicula, limba nu mai conteaza. Cu nemtii nu e la fel. Asa ca atunci cand Ileana mi-a propus Antikorper am cam strambat din nas. Dar dupa argentinianul Medianeras recomandat de Andreea si made in Spain-ul Mientras duermes recomandat de Cosmin, se simtea nevoia unui moment teutonic.
Christian (interesant prenume in contextul filmului!) Alvart scrie si regizeaza o confruntare intre Binele si Raul absolut pe terenul unei anchete politienesti. Dedica primele 5 minute Raului, dement, sadic si... nud. Dupa ce un criminal in serie e prins cu chiu cu vai de politia berlineza, Alvart stie sa capteze atentia, urmeaza o jumatate de ora dedicata Binelui. Lucrurile se schimba radical - parasim orasul ploios si decrepit, cadrele stranse si inghesuite pentru un rural idilic, larg si senin unde dam peste un politist bisericos, familist, grijuliu. Ros insa pe dinauntru de intrebarile legate de disparitia unei copile din sat. V-ati prins, da? Cei doi ajung fata in fata, atingerea Raului se produce si asa mai departe. Nu e un drum cinematografic pe care sa nu mai fi fost nimeni, de acord, dar Alvart face un thriller de prima mana - are intorsaturile pe poveste si finalul pe masura, iar Andre Hennicke in rol de diavol cu chip uman e meserias. Chiar daca in supratema lui e un pic gros - sa-ti spui in oglinda ca esti profesionist, ca esti laudat etc. e tocmai lipsit de subtilitatea de care un astfel de proiect ar fi putut profita - Alvart are de spus ceva. Binele are nevoie de Rau pentru ca sa dezvolte anticorpi, protectie autentica, care la randul ei trebuie sa treaca testul detectarii corecte a oricarei prezente straine. 3 si jumate/5, foarte bun in my book.
Christian (interesant prenume in contextul filmului!) Alvart scrie si regizeaza o confruntare intre Binele si Raul absolut pe terenul unei anchete politienesti. Dedica primele 5 minute Raului, dement, sadic si... nud. Dupa ce un criminal in serie e prins cu chiu cu vai de politia berlineza, Alvart stie sa capteze atentia, urmeaza o jumatate de ora dedicata Binelui. Lucrurile se schimba radical - parasim orasul ploios si decrepit, cadrele stranse si inghesuite pentru un rural idilic, larg si senin unde dam peste un politist bisericos, familist, grijuliu. Ros insa pe dinauntru de intrebarile legate de disparitia unei copile din sat. V-ati prins, da? Cei doi ajung fata in fata, atingerea Raului se produce si asa mai departe. Nu e un drum cinematografic pe care sa nu mai fi fost nimeni, de acord, dar Alvart face un thriller de prima mana - are intorsaturile pe poveste si finalul pe masura, iar Andre Hennicke in rol de diavol cu chip uman e meserias. Chiar daca in supratema lui e un pic gros - sa-ti spui in oglinda ca esti profesionist, ca esti laudat etc. e tocmai lipsit de subtilitatea de care un astfel de proiect ar fi putut profita - Alvart are de spus ceva. Binele are nevoie de Rau pentru ca sa dezvolte anticorpi, protectie autentica, care la randul ei trebuie sa treaca testul detectarii corecte a oricarei prezente straine. 3 si jumate/5, foarte bun in my book.
Comments