Istoria product placement-ului in 10 momente esentiale
Am scris pentru Procinema.ro un material in 10 momente istorice despre product placement.
1. Inceputurile. 1896, un filmulet de 50 de secunde alb negru, fara sonor al fratilor Lumiere contine doua cutii de sapun al fratilor Lever. Cineva a simtit de la inceput oportunitatea de promovare de produs.
2. Primul sfert de milion de dolari pentru plasare de produs s-a platit in 1932 cand White Owl Cigars a vrut sa apara in Scarface. Pe vremea aia vindeau un trabuc cu 9 centi. Compania exista si azi.
3. Mini si Italian Job. In 1969 la filmarile originale Mini a putut sa ofere 4 modele. In 2003 la remake a marit oferta pana la 32 de modele. Vanzarile in 2004: crestere de 22%. Geschaft!
4. E.T. momit cu Reese's Pieces dupa ce M&M's nu s-a bagat. Vanzarile celor de la Hershey au sarit in aer.
5. Ray-Ban: de la Tom Cruise cu Risky Business si Top Gun si pana la seria Men in Black unde ochelarii nu sunt doar un accesoriu cool, ci parte integranta din functionarea povestii.
6. Back to the Future. Nike si Pepsi si-au cartografiat viitorul in al doilea film al seriei, cu actiunea in 2015. Pepsi a creat o sticla speciala, un logo unic si a venit si cu o denumire cu schepsis: Pepsi Perfect.
7. Discutia din Pulp Fiction despre McDonald's, "the Royale" with Cheese si cum sa nu pui piciorul in Burger King. A fost sau nu product placement? Cert e ca Royale-ul a devenit cult.
8. Filme pline de branduri. Criticii acizi au denumit Bond-ul din 2002 Buy Another Day, dar supraexpunerea la branduri in cazul lui 007 a continuat nestingherita. Lux, lux si iarasi lux. Din aceeasi categorie - galgaind de PP - Transformers.
9. Product placement-ul la rang de arta in Cast Away unde Wilson nu e doar o minge de volei generos expusa, ci un personaj dupa care spectatorii varsa lacrimi. Compania Wilson a vandut ani la rand un model asemanator cu cel din film.
10. Invazia Apple. Sunt o gramada de chestii pe care Jobs le-a facut pentru ca Apple sa-si asigure o suprematie a aparitiilor. Cifrele vorbesc de la sine: 1 din 3 filme care a fost nr.1 la box office-ul american a continut cel putin o plasare Apple.
Extrabonus:
Se intampla (ce-i drept foarte rar) ca un film sa produca un impact atat de mare incat sa dea nastere unui brand nou-nout. Lantul de restaurante Bubba Gump Shrimp infiintate de Viacom se hranesc din pofta de creveti si din dragostea pentru Forrest Gump.
Articolul intreg il gasiti aici.
1. Inceputurile. 1896, un filmulet de 50 de secunde alb negru, fara sonor al fratilor Lumiere contine doua cutii de sapun al fratilor Lever. Cineva a simtit de la inceput oportunitatea de promovare de produs.
2. Primul sfert de milion de dolari pentru plasare de produs s-a platit in 1932 cand White Owl Cigars a vrut sa apara in Scarface. Pe vremea aia vindeau un trabuc cu 9 centi. Compania exista si azi.
3. Mini si Italian Job. In 1969 la filmarile originale Mini a putut sa ofere 4 modele. In 2003 la remake a marit oferta pana la 32 de modele. Vanzarile in 2004: crestere de 22%. Geschaft!
4. E.T. momit cu Reese's Pieces dupa ce M&M's nu s-a bagat. Vanzarile celor de la Hershey au sarit in aer.
5. Ray-Ban: de la Tom Cruise cu Risky Business si Top Gun si pana la seria Men in Black unde ochelarii nu sunt doar un accesoriu cool, ci parte integranta din functionarea povestii.
6. Back to the Future. Nike si Pepsi si-au cartografiat viitorul in al doilea film al seriei, cu actiunea in 2015. Pepsi a creat o sticla speciala, un logo unic si a venit si cu o denumire cu schepsis: Pepsi Perfect.
7. Discutia din Pulp Fiction despre McDonald's, "the Royale" with Cheese si cum sa nu pui piciorul in Burger King. A fost sau nu product placement? Cert e ca Royale-ul a devenit cult.
8. Filme pline de branduri. Criticii acizi au denumit Bond-ul din 2002 Buy Another Day, dar supraexpunerea la branduri in cazul lui 007 a continuat nestingherita. Lux, lux si iarasi lux. Din aceeasi categorie - galgaind de PP - Transformers.
9. Product placement-ul la rang de arta in Cast Away unde Wilson nu e doar o minge de volei generos expusa, ci un personaj dupa care spectatorii varsa lacrimi. Compania Wilson a vandut ani la rand un model asemanator cu cel din film.
10. Invazia Apple. Sunt o gramada de chestii pe care Jobs le-a facut pentru ca Apple sa-si asigure o suprematie a aparitiilor. Cifrele vorbesc de la sine: 1 din 3 filme care a fost nr.1 la box office-ul american a continut cel putin o plasare Apple.
Extrabonus:
Se intampla (ce-i drept foarte rar) ca un film sa produca un impact atat de mare incat sa dea nastere unui brand nou-nout. Lantul de restaurante Bubba Gump Shrimp infiintate de Viacom se hranesc din pofta de creveti si din dragostea pentru Forrest Gump.
Articolul intreg il gasiti aici.
Comments