Black Swan

Natalie Portman a facut balet de la 4 la 13 ani. Arata sublim, joaca incredibil, a fost alegerea perfecta pentru Black Swan. Punct. De fapt doar virgula, fiindca aici poate incepe o discutie lunga despre sansele pe care le are la un Oscar. Are o nominalizare pentru rolul secundar din Closer, 29 de ani si 3 titluri comerciale pe cale de aparitie – No Strings Attached, Your Highness si Thor. Pe Kidman am vazut-o deja in Rabbit Hole si foarte probabil va prinde o nominalizare. La fel de “sigure” par sa fie variantele Halle Berry (Frankie and Alice) si Anette Benning (The Kids are Alright). Portman a prins un an foarte greu, nu cred ca va pleca acasa cu statueta.


Revenind la Black Swan… pentru mine e un film cu mixed feelings. Nu ma omor dupa povestile din lumea baletului, sunt cam pretentioase. Personajul principal functioneaza insa foarte bine la nivel psihologic (perfectiunea, controlul, tulburarile somatice), alunecarea intr-o chestie cu adevarat bolnavicioasa, cu granite incerte intre real si imaginar imi place. Totusi e ceva ce ma roade. Am tot timpul senzatia ca maestrul papusar (Aronofsky) forteaza. Exagereaza cu filmatul in oglinda. Sigur ca sala de balet inseamna oglinzi, dar liftul, metroul, baia... totul e invadat de oglinzi. Inteleg mesajul, dar el ajunge sa se toceasca atat de rau. Apoi urmeaza dihotomia alb-negru dusa pana in cele mai mici detalii. E prea mult. Ma uit in urma si imi amintesc cat de subtil lucra in The Wrestler si Black Swan pur si simplu nu e tot acolo.


Comments

irina stan said…
Mai nou suntem invadati/intoxicati de toate teoriile Feng Shui si de modul in care energiile ne pot influenta trairile, sentimentele, viata. Unul din obiectele oarecum nocive este oglinda. Ea reflecata energiile oamenilor catre ei insisi, de cele mai multe ori cu efect negativ, prin amplificarea starii pe care acestia o au...ideea era ca poate efectul asta incerca sa Black Swan sa il ilustreze...cum starea ei psihica se deterioreaza pe masura ce sta mai mult inconjurata de oglizini...cele ce in final ii cauzeaza si moartea...energia negativa a eului reflectat este mai puternica decat energia propriului eu...e o idee... oricum este de admirat modul in care sunt filmate scenele cu oglinzi...in special cele din salile de repetitie - poti vedea in reflectie peretii opusi dar nu se vad camerele de filmat..

Popular posts from this blog

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal