The Visit

Acum 4 ani am vazut la TIFF un documentar intitulat Into Eternity: A Film for the Future, ba chiar am si scris 2 randuri despre el aici, semnat de un nordic cu nume care-l face usor confundabil in lumea filmului - Michael Madsen. Azi am vazut inca un docu de-al sau: The Visit - despre cum ar fi daca / cand ne-ar vizita extraterestrii.



Omul stie sa-si aseze foarte frumos povestile. Aici intervieveaza mai multi oameni - de stiinta, din armata, inclusiv din sfera religioasa - pe care ii pune in fata situatiei aterizarii unei nave extraterestre pe la noi pe mosie. Am auzit lucruri de bun simt gen lumea va fi anxioasa si lucruri pe care le-am mai auzit inclusiv prin niste filme de fictiune care deal-uiau cu aceeasi premiza gen intalnirea dintre o civilizatie mai puternica si una mai slaba a adus de fiecare data daune importante celei slabe. Filmarile cu drona in slo mo si muzica corecta pe stare sunt si ele la locul lor. Dar nicaieri pana la final nu m-a surprins sau nu mi-a deschis ochii la ceva. 

La final Madsen si-a surprins intervievatii si m-a surprins si pe mine spunandu-le ca dupa ce omenirea a comunicat despre ea insasi cate si mai cate, nava extraterestra a plecat. Si atat, si gata. Reactiile celor filmati si reactia mea de spectator a fost o mirare care se transforma in frustrare si apoi genereaza probabil pe termen lung depresie. Imaginati-va ca vin, imaginati-va anxietatea, imaginati-va ca ne prezentam si ca, fara niciun fel de raspuns, musafirii pleaca si noi ramanem singuri. Suntem singuri iarasi, doar ca de data asta suntem siguri ca nu suntem de fapt singuri. Bitchy, huh?!



3 din 5, bun in my book. Il tin sus realizarea desteapta si finalul. 30/104/2015.

Comments

Popular posts from this blog

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

Film si fotbal