Kontroll

Nimrod Antal, regizor la debut, coscenarist si coproducator al celui mai cunoscut film maghiar de dupa caderea regimului comunist, e un fel de Guy Ritchie care si-a luat cu ultimii bani niste ciuperci halucinogene, iar apoi s-a scoborat sa le roada pe o banca in maruntaiele metroului din Budapesta. N-am nicio scuza ca nu am vazut Kontroll pana azi, dar pot sa punctez exact cele 2 momente care m-au facut sa vreau sa-l vad.

Mai intai cand in vizita de la Budapesta m-a controlat de bilet un tip la vreo 30 de ani, genul pitbull: ras in cap, patratos de la cat trage la sala… Ei bine cand mi-a intins biletul inapoi am vazut cum avea tatuate niste litere pe exteriorul falangelor. Cred ca atunci cand iti luai un pumn in freza de la el vedeai un ultim cuvant in fata ochilor. Nu vorbesc o boaba ungureste, dar as paria pe o urare pozitiva gen noapte buna sau somn usor! Si atunci mi-am zis: tre’ sa vad Kontroll, stiam ca e vorba de controlori din metroul Budapestei. Acelasi lucru mi l-am zis si dupa ce am citit o povestire de-a lui Cortazar – absolut senzationala – in care eroul ajungea obsedat de acei oameni care traiesc doar in subteran. Si culmea, Kontroll chiar imbina violenta si carisma unui pitbull cu metafora si suprarealismul unui condei sudamerican. Un igen ferm de la mine.

Comments

Adina ChiÈ›u said…
intr-adevar un film-combinatorica reusit...pe bani putini :D

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal