Movie news: Arrival, Laika, Sausage Party

Arrival in HK... 

Afisele de promovare ale filmului au dat-o in bara rau in HK. Mai intai au aparut cele in care o nava extraterestra aterizeaza in Hong Kong, dar la skyline-ul orasului a fost adaugat un turn din Shanghai. Treaba i-a iritat pe multi. Poate ca pentru Paramount e "China, HK, same shit", dar realitatile politice si sociale sunt diferite, ba chiar exista o istorie recenta de tensiuni si proteste vizavi de incercarile Chinei muma de a sugruma democratia mostenita din vremea statutului de colonie britanica. Ca sa dreaga repede busuiocul Paramount a inlocuit afisele problema cu unele cu... Shanghai. 100% Shanghai. Semn ca n-a inteles nimic si semn de bad business evident. Retelele de socializare au tunat si fulgerat, iar Arrival va fi practic boicotat de cei care ar fi platit sa-l vada in dolari hong kong. 

Laika, noul Pixar? 

S-a lansat in State cu note excelente si din partea criticilor, si din partea spectatorilor, al patrulea lungmetraj al studioului Laika (anterioarele fiind Coraline, ParaNorman si Boxtrolls). Ii zice Kubo and the Two Strings. Materialele despre istoria, relativ recenta a celor de la Laika, au invadat online-ul. The Verge are un material cool pe care il puteti citi aici din care am aflat ca 27 de animatori lucrau simultan pentru ca la finalul unei saptamani sa existe 3 secunde de animatie stop motion. Lucrul asta se intampla dupa ce in prealabil s-a lucrat luni de zile la construirea papusilor si decorurilor. O nebunie care arata senzational! Pana acum toate filmele Laika au fost nominalizate la Oscar, iar compania a decis recent sa renunte la publicitate, sa se concentreze pe film si sa ridice ritmul de productie la 1 film pe an. Dincolo de obsesia pentru munca pe care o fac, de calitatea care deriva din munca si de recunoasterea ce vine din calitate, Laika mai seamana cu Pixarul de altadata din cateva puncte de vedere: merge pe povesti si personaje neconventionale, isi asuma pariuri riscante din punct de vedere comercial si e detinut de Travis Knight, fiul boss-ului Nike, asa cum Pixar a apartinut candva in totalitate lui Steve Jobs.




Sausage Party si succesul de mk digital

Sony s-a bucurat de cifre bune la lansarea lui Sausage Party. Parte din succes e atribuit strategiei de mk. Daca in mod obisnuit 12% din banii de promovare se duceau in digital, acum procentul a crescut la 50%. Seth Rogen pe Youtube intr-un episod de My Drunk Kitchen (habar -am ce e asta!?!), un parteneriat cu BuzFeed Food cu prank-uri video, altul cu Snapchat intru celebrarea zilei nationale a hotdog-ului, ad-uri si spot-uri care sa placa si sa se rostogoleasca in online. Ce-i drept cu un titlu rated R ca Sausage Party nici nu exista o alta cale de promovare mai sigura, adica fara amenzi si de impact in cazul audientei tinere.



Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal