Gopo 10: favoritul meu la lungmetraj fictiune

Sa-l dam mai intai la o parte pe Radu Muntean si al sau Etaj mai jos. Daca nu vrea, nu vrea. Sa se razboiasca el cu tovarasii de breasla cum doreste.

Despre Comoara am scris la vremea ei. Am fost spectator platitor pentru ca intotdeauna mi-au placut filmele lui Porumboiu. Asta pana la Comoara, un film premiat la Cannes, care insa mi s-a parut plin de defecte - lungit aiurea, greu de inghitit ca premiza, pe alocuri jucat pe langa.

Bucuresti nonstop e o supriza placuta. Sigur ca asteptarile sunt altele fata de un Porumboiu, dar pentru mine BNS e cel mai bun produs de fictiune semnat Dan Chisu de pana acum. Toate cele 4 povesti care converg in fata buticului non-stop din fata unui bloc oarecare sunt ok, dialogurile sunt scrise fain (cum sa pui 3 p*li in 2 replici ar merita o lectie de scenaristica separata), actorii is fac treaba ca-lumea. Daca finalul n-ar fi tras de par intr-o directie happy end vadit fortata, lucru absolut enervant, ar fi... si mai bine. Un pic ingrijorator pentru viitorul cinematografic al lui Chisu mi se pare faptul ca el spune mereu povesti dintr-un univers expirat. Buticarul, in cazul de fata.

De ce eu? Un film care a mers decent in cinematografe si despre care, atunci cand s-a anuntat proiectul, am crezut ca va fi titlul care il va ingropa pe Ponta in alegerile prezidentiale. Mintea mea paranoica si visatoare... Nu l-am vazut la vremea lui, l-am recuperat acum. Intotdeauna sunt surprins cand vad ca poate exista thiller romanesc. Aici intr-o cheie politico-judiciara, cu un personaj principal care-ti capteaza toata atentia si cu o interpretare solida. 



Aferim! Marele favorit - si dupa numarul de nominalizari, si dupa premiile luate prin festivaluri. Si favoritul meu pentru ca joaca in alta liga decat restul nominalizatilor. Punct. 



Gala se petrece pe 28 martie de la ora 19:00. Si se vede pe TVR2 si TVR HD.







Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus