News desk: Wanda ia Legendary, suparatii Oscarurilor de anul asta, Quo Vado si Netflix si VPN-istii

3.5 miliarde dolari bani cash - asta e suma pe care grupul chinez Dalian Wanda a platit-o pentru Legendary Entertainment. Thomas Tull ramane CEO. Wanda mai detine si lantul de cinematografe AMC cumparat pe 2.6 miliarde dolari in 2012. Si se aude ca si Jack Ma de la Alibaba a pus ochii pe o bucatica din Hollywood... 


In fiecare an dupa ce se anunta nominalizarile la Oscar apar supararile si suparatii. Anul asta lista lor e lunga. S-au suparat negrii - singura nominalizare pentru Straight Outta Compton e pentru niste albi, s-au suparat feministele - seceta si pentru sexul feminin la aceste nominalizari, s-au suparat lesbienele - Carol nu are nominalizari la cel mai bun film si cea mai buna regie, s-au suparat transgenderii - Tangerine, pe care l-am vazut si e de vazut, nu a fost bagat in seama. Noroc ca Trump nu e inca presedinte ca il expulza cu fulgi cu tot si pe senor Inarritu de ramaneau Oscarurile fara urma de diversitate. Aaaa, era sa uit, s-au mai suparat si fanii Star Wars ca Force Awakens nu e nominalizat la categoriile importante. As if... Si da, eu anul asta nu sunt suparat, mai intai pentru ca a plouat cu nominalizari pentru Mad Max:Fury Road, favoritul meu. Si pentru ca nu am vazut multe din filmele nominalizate asa ca orice parere ar fi aiurea-n tramvai. 

Quo Vado e o comedie italieneasca ce ruleaza zilele astea in peninsula. Asa, si? Si a batut sau e pe cale sa bata toate recordurile italienesti in materie de box office. A batut Star Wars-ul in lupta directa, a depasit in 13 zile recordul pentru cele mai mari incasari ale unui film local ever si, la cum arata cifrele, va depasi in zilele urmatoare recordul all-time al Italiei detinut de Avatar, care apropo insemna 3d deci incasa mai gros pentru fiecare admisie. Quo Vado e o comedie rasu'-plansu' despre un sudic calabrez exilat profesional in Norvegia. 



Netflix a dat drumul in 130 de tari cu un catalog redus, dar cu pret intreg. Cei care ofera servicii de "tunelare" nu s-au sfiit sa-si faca reclama agresiv: "vrei tot library-ul Netflix? Stii unde ne gasesti". Manevra e cu dublu sens: sa nu piarda clientii pe care ii au, lucru greu de crezut totusi avand in vedere oferta Netflix slaba in diverse teritorii, si, de ce nu, sa mai castige altii noi. Adicatelea ride the word of mouth. Pe partea cealalta detinatorii de drepturi prin diverse teritorii plang de ceva vreme ca Netflix accepta clienti care acceseaza continutul ilegal, adica din teritorii unde continutul nu ar apartine lui Netflix. Si acum ca s-a lansat oficial in aceste teritorii Netflix e un pic prins la mijloc. Momentan a iesit cu declaratii cum ca va "vana" activ vpn-istii. Dar Netflix intelege bine 2 lucruri: unu - ca intotdeauna piratul va fi cu un pas inainte si tot urmarindu-l arunci bani pe fereastra si doi - ca risca sa-si traga singur covorul de sub picioare alungandu-si din abonati. Eu zic ca o sa aleaga cateva piete - cu oferta Netflix cat mai acoperitoare sau/si cu vpn-isti cat mai putini - unde o sa faca parada de cum inchid "robinetul" pentru ilegalisti, dar in rest o sa mearga pe burta.


Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal