Miss Fisher's Murder Mysteries

Acum cativa ani am citit despre proiectul Miss Fisher's - pe atunci pe ultima suta de metri inainte de inceperea filmarilor - si mi-a atras atentia. Promitea 2 lucruri: povesti detective old school si un personaj principal feminin si feminist. 




Nu l-as fi cautat, uitasem complet de el, dar Netflix mi l-a impins in fata. Dar ca sa vedeti cat de bine individualizat fusese in mintea mea si ce executie buna de afis in termeni de recunoastere si promisiuni asumate - l-am recunoscut instantaneu. Si am dat play. Regula clasica - primele 2 episoade. 

Melbourne, 1920, atmosfera de epoca prinsa fain - interioare dichisite, exterioare cat sa iti respire ochiul, costume si frizuri de acolo. Nu zic eye candy, dar pentru un produs facut Down Under, eu n-am avut experiente prea bune cu fictiunea lor, surprinzator. Ploturile detective sunt mai degraba modeste, dar, si e un mare dar aici, nu pe asta pune accent serialul. Ci pe onorabila Miss Fisher, o femeie venita de la Londra, care rastoarna toate prejudecatile locului. Se culca cu unul dintre suspectii din episodul 1, sigur ca la final tipul se dovedeste nevinovat, iar in episodul 2, desi e clar ca nu-i plac copiii, adopta o fetita decat sa o vada dusa la casa de corectie. In privinta sidekick-urilor lista e la fel de diversa si cuceritoare - o asistenta cu frica lui Dumnezeu, deci exact opusul eroinei, 2 comunisti pe post de muschi - pe care stie sa-i taxeze si pentru convingerile lor politice visatoare, un valet de moda veche, dar descurcaret, o doctorita imbracata masculin. Partener si adversar deopotriva pana acum ii este detectivul locului - dar aici nasul meu a mirosit ca un viitor romantic este in carti. Tot pe termen lung se dezvolta si o poveste despre sora lui miss Fisher care a patit ceva nasol pe mana unui tip care sta si acum dupa gratii.



Incerc sa zic ca personajul e cuceritor si restul personajelor graviteaza cu maxima atentie pentru a o pune in valoare. Daca ar fi beneficiat si de o actrita mai tanara si mai putin teatrala, mie Essie Davis nu-mi place, desi recunosc ca are acel rafinament necesar personajului si epocii, nu cred ca m-as fi oprit. Miss Fisher's Murder Mysteries ramane o optiune pentru dupa-amieze tihnite de weekend cu cele 3 sezoane ale sale.







Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal