Grizzly Man

Am tot respectul pentru Werner Herzog si pentru tot ce face. Ultima oara cand am vazut ceva de-al lui am fost impresionat de Happy People: A Year in the Taiga - un documentar despre viata celor ce traiesc in pustiul siberian. Am incercat si Grizzly Man, tot un docu bine cotat, dar am fost dezamagit.



Un tip a trait vreme de 13 ani cu ursii grizzly in Alaska. Pana cand unul dintre ursi l-a facut piese. Filmul lui Herzog aseaza in opozitie parerea celor care il considera nebun - nu te incurci cu grizzly si punct - cu cei care vedeau in el un ecologist, un iubitor de natura si de ursi etc.  Pana aici e banal si redundant. La asta se adauga viziunea lui Herzog insusi care vrea sa construiasca un portret al tipului folosind sutele de ore de filmare din Alaska. Buba din unghiul meu de privitor e ca lucrul asta nu prea iese. Tipul e dus cu pluta si atat, nu e nicio complexitate, nimic de descoperit. Cand il auzi cat de des si cu cata emfaza pronunta "moarte" sau "ucis" - nu prea mai ai motive sa urmaresti restul celor 100 de minute de documentar. Sigur ca te uiti ca la urs cand il vezi cu cata dezinvoltura actioneaza, dar asta nu inseamna poveste, personaj sau emotie.




2 din 5, modest in my book. 



Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal