Life of Pi

Dupa ce la Paris m-au chinuit posterele gigantice pe tunelurile de la metrou si la doua saptamani de la lansarea in Romania, in sfarsit am ajuns sa vad Life of Pi. Unul din cele mai asteptate filme in 2012 pentru mine, primul vazut in 2013, chiar pe 1 ianuarie. Am mers la Hollywood Multiplex unde 3D-ul e cel mai aratos, dar caldura in sala lipseste. Coada la bilete mi-a adus aminte de vremurile cand inca mergeam la Orange Wednesday in cinema, dar cu trailere si reclame am ajuns in sala la fix.

N-am pretentia unei ecranizari fidele, lucrul asta nici n-ar fi posibil in cazul romanului lui Yann Martel - e prea dens si intim, dar impresia mea post-vizionare e ca Ang Lee si-a imaginat un univers la limita superior pozitiva. Partea introductiva este mai colorata si mai cristalina decat am perceput-o eu citind cartea (apropo, nu-mi aduc aminte ca Pi sa fi avut o slabiciune pentru vreo fata in carte!). Istoria naufragiatului Pi apasa la randul ei acceleratia si mai putin frana. Asprimea, dificultatile supravieturii, legile naturii sunt acolo, dar intr-o prezentare soft, in vreme ce frumusetile si momentele favorabile capata o greutate mai mare. Fara sa intru in prea multe detalii: atacurile intre animalele exista in film, dar sunt marginalizate, fenomenul orbirii din carte nu apare in film, cel putin nu in varianta de cinema. In felul asta Life of Pi nu strange putere emotionala.  Il compar cu Cast Away - mi-aduc si acum aminte cateva momente crancene din filmul in care Tom Hanks naufragia pe o insula - si nu e la acelasi nivel. Compenseaza insa cu o cinematografie feerica si cu o spectaculozitate vizuala pentru care vizita in cinema e obligatorie. Totusi, din cauza slabiciunii dramatice, finalul reflexiv - realitate si inchipuire si subiectul religiei - nu are adancimea din romanul original. Life of Pi merita vazut, dar inafara de imagine nu e material de Oscar. 3 si jumatate din 5 pentru mine, foarte bun.

Life of Pi poster


Am mai scris despre romanul Life of Pi si asteptarile filmului aici si am postat posterele spectaculoase ale filmului aici.



Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus