Godfather, in spatele camerelor de filmat


Zilele astea am revazut trilogia Godfather intr-un boxset, apropo de ce ar determina un cumparator sa achizitioneze un produs original si nu sa pirateze, cu niste bonusuri faine din care am aflat cat de mult s-a razboit Francis Ford Coppola cu Paramount in realizarea primului film si cate nepotisme (fara conotatii negative) sunt in el.

Razboiul. Studioul avea un regizor de rezerva trimis la incalzire chiar pe platourile de filmare – neavand incredere in cvasi-debutantul FFC. Paramount vroia un film scurt, facut repede si cu bani putini care sa profite de faptul ca romanul lui Puzo era numarul 1 la vanzarile de carte din acel moment. Multa lume refuzase anterior proiectul. FFC vroia sa construiasca meticulos – e exceptional atunci cand il vezi povestind cum s-a nascut scenariul sau cand il vezi lucrand cu echipa lui, sa filmeze on location si sa spuna ACEA poveste, din alte vremuri, in timp ce studioul prefera sa o reaseze in contemporaneitate ca sa reduca costurile. Pentru Paramount un nume ca Robert Redford pentru rolul lui Michael suna excelent. FFC a turnat proba dupa proba cu Pacino. James Caan, mai in gluma, mai in serios, spune la un moment dat ca studioul a cheltuit 400 de mii de dolari in probe de casting si abia cand l-a vazut pe Pacino in secventa asasinarii adversarilor din restaurant s-a lasat convins. Nici Brando nu le era pe plac – aici studioul stia ce stia. Sa lucrezi cu Brando era teribil de greu spre finalul carierei sale. Si FFC a simtit asta pe pielea lui. E o secventa cu ziua Nasului in care el nici macar nu apare. Asta pentru ca Brando nu a aparut la filmari, iar FFC a schimbat din mers lucrurile filmand sosirea lui acasa fara sa-l arate vreo secunda. Culmea e ca scena functioneaza excelent pentru ca arata puterea Nasului chiar si in absenta lui fizica. 

Si acum nepotismele. Francis Ford Coppola, el insusi italian, si-a distribuit sora (Talia Shire) in rolul lui Connie, sora lui Michael din Nasul, si fiica (Sofia Coppola) in rolul lui Mary, fiica lui Michael. Sofia Coppola, sub forma de bebelus, apare chiar din primul film, in secventa botezului de la final - asta da family footage! Carmine Coppola, tatal lui FF, compozitor si cantaret la flaut, a castigat 2 Oscaruri pentru muzica din partile 2 si 3 (alaturi de Nino Rota si John Bettis), iar una din secventele din Godfather 2 in care un copil canta la flaut se inspira din viata tatalui regizorului. 



Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal