Life of Pi: cartea si asteptarile pentru film

Buuun. Am citit cartea lui Martel si mi-a placut. Are perspectiva naiv inteleapta a copilului pe care am intalnit-o si la Haddon in Intamplarea ciudata cu un caine la miez de noapte, un filon hai sa nu zic religios, ci spiritual, multe lectii de zoologie si un final liber la interpretari. 

Cum filmul a fost proiectat deja la New York Film Festival stim ca finalul cartii exista in film. Buuun. Nu de alta, dar cand am terminat de citit mi-a fost teama ca producatorii se vor limita la primele doua parti ale romanului, ceea ce mi s-ar fi parut impardonabil, dar nu imposibil. 

Vizual, trailerele sunt mai mult decat ofertante. E clar ca Life of Pi va fi o desfatare. Totusi am cateva semne de intrebare in privinta fidelitatii ecranizarii. Cel mai mare e legat de cat de explicit va fi filmul. Legile naturii sunt dure si cartea puncteaza cateva momente sangeroase. Faptul ca filmul a primit doar P(arental)G(uide) ma face sa cred ca Ang Lee vine cu o viziune cumintita. Nu stiu nici cat din suferintele lui Pi, fizice si mentale, vor  exista in film. In carte sunt destule. A doua tema majora - dar aici vor fi interpretari si para-interpretari - e cea spirituala. Cat de mult/bine va acoperi din punctul asta de vedere pelicula cartea? Sper sa nu aud mult voice over, ar fi o alegere facila. Vedem. Dupa The Dark Knight Rises, Life of Pi e cel mai asteptat film din cinema pe 2012.
    

Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal