Gopo 6: cronica din fata tv-ului

Am scris si anul trecut despre cum au arata la tv premiile Gopo. Gasiti aici textul.

Anul asta, fara suparare, lucrurile au stat mai rau. In primul rand s-a schimbat locatia. Asa ca orice lectie invatata anul trecut, s-a anulat din start. Invitatii si premiantii nu-si gaseau directia pe scena. Iar parte din castigatori veneau dintr-un hau intunecat. Cam cum apar si performantele in lumea filmului romanesc. Echipa de filmare nu prea stia ce si cum, iar la final transmisia a continuat peste masura folosind in bucla un jingle scurt si la fel de obositor precum spotul publicitar "sa reziste! sa reziste! sa reziste!".

Cea mai mare problema de anul trecut nu s-a remediat. Practic trebuie sa iti ascunzi telecomanda prin casa, iar apoi sa-ti provoci o amnezie temporara spontana ca sa nu muti postul. Lucrurile se lungesc infinit si dureros. E clar ca si la fata locului oamenii mureau de plictiseala.

Ori m-am inrait eu, ori am fost mai atent. Cert e ca multe din speech-uri au fost neinspirate (il exclud pe cel cu Sf. Petru si poanta Barladeanu/Vasluianu), iar cei care inmanau premiile si mai prost inspirati. Sa-ti promovezi afacerea de impresariat? Sa fi introdus drept actorul care a prins doar roluri in seriale tv? Sa promovezi ca sponsor campania ta cu apa si nitratii? Give me a fuckin' break.

Momentul Iurie Darie l-as fi facut cu totul si cu totul altfel. Faceam montajul cu el, aprindeam lumina, ii puneam trofeul pe masa, il aplauda toata sala. Bam-Bam, treceam mai departe. Ce-a iesit...

Regizoarea lui Crulic i-a urecheat pe votanti ca filmul ei castiga doar premii pentru cum se aude nu si pentru ce se vede. Mi-a placut Crulic, m-a emotionat si m-a impresionat, dar indiferent de idei conspirative si scenarii tulburi, nu e nici locul si nici timpul pentru reglari de conturi. Si n-a fost singura sageata. Am mai simtit cateva. E pacat, avem o industrie anemica (cel putin ca numar de spectatori pe care ii strange in sala de cinema) si ea isi da singura cu stangu'-n dreptu'.

Motul pe coliva: cele mai importante trei premii (pentru regie, scenariu si film) castigate de Aurora au ramas nerevendicate. Ce sa zici? Ne vedem la anul si sper sa nu fie nevoie sa-mi ascund iarasi telecomanda.