13 (2010)

Tin minte ca acum niste ani am mers sa vad 13 Tzameti la Studio si mi-a lasat cateva impresii foarte puternice. Atat de puternice incat si azi am in cap becul ala care se aprindea si portretul personajului principal in alb-negru. Nu stiu daca ar avea acelasi efect (re)vazut azi, poate ca m-am mai tocit si eu, dar noua varianta cu Jason Statham si Mickey Rourke in roluri secundare, desi din afis ai crede ca ei sunt centrul de greutate al peliculei, e cu siguranta la granita ratarii cinematografice. Nu mi-a ramas in cap nicio secunda in plus dupa ce am apasat butonul stop si cel mai surprinzator in toata ecuatia lui e ca e scris, as putea zice adaptat, si regizat de acelasi georgian Gela Babluani, adica de omul responsabil si pentru originalul 13 Tzameti. Cum naiba a facut un film initial atat de coerent si de impact fara prea multi bani si cum a reusit contraperformanta de acum - o lipsa aproape constanta de tensiune in ciuda aceleiasi idei (o ruleta ruseasca in cerc), un personaj principal de care nu te atasezi nicaieri si alte cateva secundare care iti distrag atentia de la cel principal... nu prea inteleg.
13 poster

Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus