Ce am vazut duminica la TIFF

5 iunie 2011

10:00, Victoria, Lumea vazuta de Simon



In sectiunea EducaTIFF. Oficial nu puteam sa luam bilete pentru ca la proiectie aveau proiritate elevii si profesorii lor, dar am mers la fata locului si... surprize, surprize... ramasesera asa multe locuri libere incat n-am avut nicio problema sa intram la proiectie. Un film nordic, dar colorat si vesel, povestea unor frati care locuiesc impreuna. Unul dintre ei sufera de sindromul Asperger (acelasi de care suferea si eroul romanului Intamplare nefericita cu un caine la miezul noptii al lui Haddon), iar celelalt cade in tristete cand prietena il lasa balta. Evident: fratele Asperger trece la actiune: incearca sa-i aduca prietena inapoi, ii cauta una care sa ii impartaseasca toate preferintele, iar apoi una cu gusturi diametral opuse. Amuzant si caldut. Ar fi frumos sa fie si real. Oricum numai bun ca sa incepi ziua cum trebuie.






13:00, Victoria, Into Eternity



Documentar in prezenta realizatorului Michael Madsen (nu va imaginati ca acel Madsen) despre solutia finlandeza pentru depozitarea permanenta a deseurilor radioactive: ingroparea lor definitiva in pantecele unui munte. Inramarea inteligenta a povestii - perspectiva viitorului si a celor care ar putea da intamplator peste mostenirea noastra otravitoare, tema foarte actuala, informatii pe care necunoscatorii ca mine nu le stiau, o doza sanatoasa de ironie... Merita vazut.






15:30, Victoria, scurtmetraje romanesti, ZFR #2



Tot ce e romanesc se aplauda indelung la TIFF. Nu zic ca e rau, doar ca eu nu pot asa. De exemplu in runda asta am vazut Numaratoare manuala care mi s-a parut foarte subtire cu totul. Strung Love a fost simpatic, cu un aer american peste lumea romaneasca din '84, s-ar fi potrivit foarte bine intr-un volum 3 al Amintirilor din epoca de aur. Pauza de masa l-am inteles din secunda 40, iar apoi m-a plicitisit de moarte. Mi-a placut in schimb Stopover pentru ca am descoperit ca Monica Barladeanu e o actrita ok pe drama. La final am renuntat sa completez cu un vot, nu inteleg cum sa dai un vot pentru o ciorba atat de diversa...







17:45, Odeon, Sala 6, Singuratatea Numerelor Prime

Probabil cel mai catchy titlu de film pe care l-am bifat anul asta, o revenire in sectiunea "din nou la TIFF". Film de taiat venele prin excelenta, drama de 5 stele care macina si la cateva zile dupa. Povestea incrucisata a 2 destine chinuite din copilarie care reusesc sa se sustina reciproc, uneori de la distanta.


Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal