Pe unde ma plimb eu, cinematografic vorbind

Sa faci un top de filme, unul general, e ca si imposibil - inseamna sa compari mere cu pere cu gutui cu... Un top specific - de ex. cele mai bune 10 filme despre baschet - se mai poate face, dar si acolo sa spui asta e cel mai bun film despre baschet suna cam aiurea. Am cautat o varianta in care sa nu exista ierarhii si care sa includa senzatia de calatorie prin lumea filmului.


Am facut asa: am luat o harta de metrou - in original ea apartine orasului Sankt Petersburg, am sters toate denumirile originale si am regandit cele 4 linii de metrou ca treceri intre genuri de film incercand sa aleg variantele care sa nu zgarie creierul. Cea mai simpla e linia verde - ea are un capat in filmul documentar si celalalt capat in drama. Cea mai complicata e linia rosie - incepe cu genul horror, trece prin mystery si thriller, vireaza in crime, apoi in fantasy si termina la celalalt capat cu animatia. Linia albastra e dedicata comediei, filmului musical si genului romance. Iar cea portocalie include filmele istorice, westernurile, genul adventure, filmele de actiune si cele de razboi. Apoi am inceput sa asez titlurile. Partea tricky a fost cu punctele de intersectie intre linii - de ex. ce sa pui la intersectia comediei cu drama? Am ales La Vita e Bella, pentru mine prima jumatate de film functioneaza perfect ca o comedie romantica, iar a doua ca drama pur sange. La intersectia genului adventure cu comedia l-am trecut pe Indiana Jones, eroul copilariei mele. Si tot asa. Sigur ca harta metroului de mai jos e una pur subiectiva - e pe unde m-am plimbat si ma plimb eu, cinematografic vorbind.

Comments

Unknown said…
Super tare harta!

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal