Poker

M-am dus la Pokerul lui Nicolaescu intentionat in orb. Nu m-am uitat la trailer, iar la capitolul cronici am vazut doua in diagonala. Una pe cinemagia unde cuvantul scris cu majuscule era "voma" si alta pe mediafax in care cuvantul repetat obsesiv era "vulgar".


Mai intai detaliile: Cinema Pro, sambata, ora 14. Vreo 60 de oameni. Cam cati vin la Studio la spectacolul de la 16-17. Ma uit un pic la ei: sunt clar mai in varsta decat de obicei, unii nu stiau exact pe unde se intra in Cinema Pro semn ca venisera strict pentru Sergiulica (asta o zic strict pentru cei care-l domnesc excesiv).


Filmul. Teoretic piesa de teatru semnata de Adrian Lustig (coscenaristul de la Nunta Muta) era un punct de plecare bun. N-am vazut-o, dar toata lumea a zis de bine. Din nefericire scenariul asa cum a ajuns el transpus pe ecran nu e foarte legat, iar finalul absolut aiurea. Treaba scartaie serios si la constructia personajelor. Desi am crezut ca Jojo e strict un artificiu de marketing, am avut surpriza sa o gasesc rezonabila ca actrita. Din pacate la distributie marele rateu vine dinspre Malaele. Ma explic: il ador pe omul ala, e genial, dar in Poker e 100% miscasted. Cum sa-mi imaginez ca un clan mafiot de ten masliniu ajunge sa fie condus de un ochelarist silfid... Per total n-am ras deloc, dar am zambit de 2 ori, se pune? Oricum in sala s-au auzit cateva hohote. Totusi cam prea putine pentru o comedie. Asa-zisele trimiteri la realitate (gen: almanahe, puloverul, regizorii tineri) sunt fortari grosolane, dar n-as zice ca Poker e un film vulgar. Si nici nu e cel mai prost film al lui Nicolaescu de dupa revolutie. Voma pe bune e Orient Express. Acolo chiar ai nevoie de o punga de hartie. Adevarul e cam asa: Nicolaescu e din ce in ce mai batran, din ce in ce mai incapatanat sa faca film, iar de la spate altii ii imping tot felul de "noutati" incercand sa-i foloseasca brandul (pentru ca, oricat s-ar oftica unii, omul e un brand in tara asta) pentru a genera profit. Bling-bling. All about the benjamins.


Inchei cu o previziune: la cum e Poker, la cum arata campania de marketing si stiind ca in primul weekend Eu cand vreau sa fluier, fluier (stim filmul, stim campania) a facut 7 mii de intrari, pe cat pariem ca la finalul circuitului in cinema, Poker iese deasupra?


Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal