Aaltra

Am vazut prima oara Aaltra... nici eu nu mai stiu cand. Sigur nu la TIFF in 2004, unde filmul a obtinut premiul publicului, probabil dupa... prin 2005. Cand am fost in Belgia l-am gasit la raft. Desi nu avea decat audio in franceza, iar franceza mea se limiteaza la "j'ai oublie mon cahier a la maison" mi l-am cumparat. For old times sake. Aseara i-am dat play. Alb-negru, lent, cu un start aproape tragic: un tip isi pierde slujba din cauza vecinului sau, intors acasa constata ca nevasta il insala. Se duce sa ii dea o mama de bataie vecinului considerat responsabil pentru tot haosul existential, dar peste amandoi pica o bucata dintr-o combina agricola. Cei doi ajung sa fie paralizati de la brau in jos. Nu suna prea fun? Faza e ca eu stiu ce urmeaza de la minutul 20 incolo. Umor negru, situatii criminal hilare, doua personaje care se urasc si se ajuta in incercarea de a traversa nordul Europei pentru a cere despagubiri de la fabricantul combinei. Road movie cu 2 handicapati locomotor (asta da plot trick, bai Cristi, nu hot tub time machine...). Si da, persoanele cu handicap pot fi rele, meschine, tembele, exagerate si incredibil de amuzante.




Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal