O lume nebuna, nebuna de tot

Am fost plecat 3 zile la capatul pamantului. Capatul pamantului are o definitie simpla. E locul unde nu ai semnal la telefon, nu ai internet, nu ai televizor. Acolo se termina lumea. Nu exista magazine si nici tipenie de om pe kilometri intregi. Am revenit intr-o lume nebuna, nebuna de tot.

Una in care politicienii isi arata dobitocenia din ce in ce mai fatis - se autoinvita pe banii mei la tvr ca sa raspunda pe nerasuflate la intrebari aberante pe care chiar ei le-au formulat anterior (cazul lui Boc) sau in care isi arata frustrariile de masculi alfa ajunsi sa-si vopseasca parul inainte de 40 de ani (cazul lui Boureanu) sau in care se ratoiesc la ziaristii care nu inteleg de ce cureaua se strange doar la unii - in vreme ce la CFR se zboara pe capete, oamenii din Ministerul de Finante au o prima de vacanta de 400 de euro. Am luat un tricou cu Go, Ridzi, go. Cineva imi spunea: Bai, stii ca si noi am luat bani in campania ei de promovare. Nu cred! In buzunarul meu n-a intrat nimic. Nici n-as fi vrut. Nici nu vreau. Pentru ca nu cred ca a face business a devenit sinonim cu mulsul banilor de la stat contra servicii de imagine.

In presa Adevarul a inceput o campanie anti Gica Popescu. Pro Sport il apara pe jumatate. Cine stie ce manevre sunt la mijloc... Citesc pe ecranul televizorului o declaratie a lui Boloni. Ceva de genul eu n-am turnat fiindca am avut educatie. Familia mea nu mi-ar fi permis niciodata. Am fost amenintat, pedepsit, dar niciodata nu am cedat. N-am dat in gat. N-aveam cum. Era impotriva firii mele. Mi-aduc aminte ce a zis despre transferul lui Ronaldo la Real: nu merita niciun jucator atatia bani. Doar mama mea merita. Imi place Boloni asta!

Alta stire e despre o tanti foarte smechera cu afaceri babane (pe numele ei Ana Straus) care a scapat fara o zi de puscarie dupa ce a omorat o studenta dand cu masina peste ea fix pe trecerea de pietoni. O sa plateasca 200 de mii de euro despagubiri familiei. E genul de stire dupa care iti vine sa vomiti ca traiesti in Romania. As investi banii intr-un asasin platit care sa o lase pe doamna Straus tetraplegica for life.

Alta stire care te chiauneste de cap e cea ca vine cutremurul. Nu e o stire cu iz apocaliptic din cele care abunda in presa si in tv - apropo, nu vi se pare ca televiziunea a inceput sa miroasa urat? - nu, e un material cu ceva argumente stiintifice care trage un semnal de alarma... Te gandesti un pic. Ok, am ipoteca pe casa deci automat am asigurare. Banca nu e proasta sa riste ceva. Te mai gandesti, dar nu prea mai ai la ce. Stii faza cu triunghiul supravieturii. Bani de buncar nema. Ai de ales intre apocalipsa economica si catastrofa naturala. Ce sa preferi? Sa ma gandesc la bunica. 88 de ani pe lumea asta. 2 razboaie mondiale, unul in care barbatul ei a fost pe front si din care s-a intors teafar, 50 de ani de comunism, 20 de capitalism, un copil, 2 nepoti, 2 stranepoti...

Unde se duce lumea? Freeze frame. Rewind pana cand iti aduci aminte cum era la capatul pamantului. Ploua, era liniste, era verde.

Comments

Myosotis said…
No, si stai sa vezi, ca a inceput un nou serial : "Fără sâni nu există paradis"...

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal