Das Leben der Anderen / The Life of Others

Recunosc ca l-am evitat de vara trecuta incoace de cand am cumparat dvd-ul. Pentru ca nu ma omor dupa filme nemtesti. Doua ore si un sfert ca durata nu-mi erau la indemana. Nici macar nu stiam ca daca m-as apuca sa scriu toate premiile (inclusiv Oscarul pentru film strain) pe care le-a castigat as consuma lejer o foaie A4 - imdb-ul zice 59 de premii si alte 21 de nominalizari. Dar aseara am ajuns la o ora rezonabila si am dat play la Das Leben der Anderen. The Lives of Others. 2006.


N-are sens sa ma apuc sa dau prea mult din plot. Da, suntem in RDG, da, avem de-a face cu STASI si cu un cuplu de artisti. Scheisse! Nu merge asa. Sa o luam altfel. E un film de pus la categoria best ever. Punct. Te prinde si nu-ti mai da drumul. Se inchide si tu tot acolo ai ramas blocat. Si chiar daca ai "citit" finalul inainte ca el sa aiba loc... acea ultima replica e perfecta. Iar omul care a scris acele cuvinte simple si punctul de la sfarsitul lor trebuie sa fi trait ceva unic.




5 din 5, exceptional.

 
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal