Persona Non Grata

Documentarul produs de Oliver Stone in 2003 (dupa ce negocierile de la Camp David esuasera) a fost difuzat de Realitatea TV luna trecuta. L-am prins intamplator si urmarit partial. Am facut rost de el nu neaparat pentru disputa israeliano-palestiniana despre care nu vreau sa imi dau cu parerea, ci pentru niste cuvinte ale lui Shimon Peres despre negociere in general. Oliver Stone incearca sa-l aduca in concret pe interlocutorul care-i vorbeste despre mentalitatile diferite ale evreilor si arabilor. Stone ii zice: tu spui ca vrei 10, eu iti zic ca iti dau 2, ne intelegem la 6. Cum ti se pare asta? Si aici vine raspunsul lui Perez, relaxat si inteligent, care mi-a ramas in cap:

"Asta e lumea bazarului. Daca vrei sa vorbim despre negociere iti voi zice atat - ai grija sa nu oferi niciodata, intreaba si asteapta ca celalalt sa ceara ceva - asta inseamna sa negociezi. Adica intotdeauna fii cel care raspunde, nu cel care initiaza o negociere. Construieste o situatie. Si ai rabdare."


 

Comments

Popular posts from this blog

Cool Runnings / Cu sania pe nisip

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Film si fotbal