Box office: 31 octombrie - 6 noiembrie 2016

Am dedus din faptul ca filmele lor nu mai au raportat si numarul de spectatori, ci doar sumele in RON, ca cei de la Forum Film au luat aceasta decizie in privinta filmelor pe care le aduc in Ro.

Sigur ca box office inseamna incasari.  Si de multe ori numarul de spectatori, mai ales in cazul filmelor romanesti e "mincinos", dar... exista un dublu "dar". Mai intai ca incasarile in RON depind de inflatie si de un cost per bilet in crestere constanta in ultimii ani. Asa ca orice raportare intre filme din ani diferiti va fi greu de facut... fara niste calcule in spate. In al doilea rand un numar de spectatori (gen "jumatate de milion de romani au mers sa vada Suicide Squad") e mai palpabil decat o suma in RON.

Acesta e motivul pentru care de acum ma voi raporta strict la incasari. Si desigur va trebui sa ma obisnuiesc sa fac raportari si estimari in RON...

Totalul saptamanii:

6.69m RON fata de 4.23m RON, + 55% fata de saptamana trecuta

Woow! E una din cele mai abrupte cresteri ale anului si a treia cea mai buna saptamana ca si incasari din an dupa weekendurile cu 3 ianuarie si 14 februarie. Sigur ca explicatia unui astfel de boom sta in premierele care au avut loc.


Top 3:

Doctor Strange  (w1)      2.00m RON
Trolls                     (w1)      1.34m RON
The Accountant (w2)      635k RON

Asteptam Doctor Strange-ul pe primul loc si cu o cifra mare, dar clar a batut asteptarile mele. Estimarea mea in spectatori de saptamana trecuta era de 65k, la un cost mediu de 22ron biletul... un pic sub 1.5m RON. 

Trolls a spart in raport cu asteptarile mele. Estimarile mele insemnau pana in jumatate de milion de RON incasati.

Hacksaw Ridge a treia premiera a strans 315k RON din 16k spectatori si este singurul titlu pentru care estimarea mea a fost acurata - dadusem 18k saptamana trecuta.

Ce vine in w-end?

Arrival

Villeneuve pentru cunoscatori. SF themed, dar clar inteligent pozitionat. Adica incercam sa comunicam cu tovarasii, nu ne spargem in bombe. Un teren batatorit cinematografic, female led - Amy Adams. Notele pe meta si popular imdb cu sunt excelente. Dar in Ro nu prea vad motive de mare succes la public. In plus presiunea celui de-al doilea weekend pentru Trolls si Doctor Strange va conta. Estimarea mea - 515k RON.




Florence Foster Jenkins

Meryl Streep intr-un one woman show yet again. Estimarea mea: 230k RON.







Comments

Popular posts from this blog

10 replici tari din Secretul lui Bachus

Le tout nouveau testament

Box office Romania 6-12 februarie 2017